Allt ska man behöva göra själv...

 
Det här med nyckelfärdigt har flera gånger visat sig vara en sanning med modifikation, så också nu. Vi fick en ganska allvarlig anmärkning på besiktningen, våra fönster på övervåningen har inte godkända lås, eller rättare sagt inga lås alls... Ett snabbt försök till lösning var att använda fönsterhandtag som snickarna hade liggande på kontoret. Dessa var inte helt lika dom som sitter där nu men eftersom vi ska byta på hela övervåningen så tyckte vi inte att det gjorde nåt, men tyvärr så passade dom inte.
 
En månad efter besiktning har det fortfarande inte hänt nåt och vi har inte kunnat flytta in i huset eftersom det finns risk för att den klåfingriga snart 2-åringen ska lyckas öppna fönstren. Så idag ringde jag till snickaren som berättade att Skidstahus satt sig på tvären (som vanligt) och inte tänkte göra nåt förrän efter semestrarna. Men efter ett samtal från min far så hörde dom faktiskt av sig och berättade att det var helt omöjligt att få fram handtagen nu och att dom inte ens kunde beställas förrän efter den 5 augusti och att det då dessutom skulle vara väldigt lång leveranstid.
 
Men med den erfarenhet jag faktiskt har av min egen bransch så vet jag att leveranstider oftast går att korta ner ganska mycket bara man anstränger sig lite så jag fick igenom att jag kunde köpa handtagen själv och dra av kostnaden från slutfakturan. Sagt och gjort, maken googlade fram närmaste återförsäljare som visade sig ligga väldigt nära, och där var det inga problem att beställa. Visserligen har fönstertillverkaren stängt, men handtagstillverkaren har öppet och imorgon kan jag hämta mina handtag :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0