Miljonär för en dag, eller fem...

 
Nu är det full fart på bygget igen, snickaren som var sjuk förra veckan är tillbaka och man kan se att det börjar hända saker. Alla innertak är reglade och dom har börjat bygga innerväggarna. Det har visat sig att några rör i plattan har kommit lite fel så vårat badrum nere har blivit 6 cm smalare och 2,5 cm längre. Känns inte som något större problem eftersom det är gott om plats för toastol, handfat och dusch och jag är väldigt nöjd att byggarna tänker efter och faktiskt föreslår att flytta väggar iställer för att hålla sig strikt till ritningen. Det är ju inte så snyggt med synliga rör.
 
Om någon vecka kommer elektrikern att börja och vi ska bestämma oss för exakt var vi vill ha eluttag, lamputtag och tändknappar. Det blir nog svårt för hur vi än gör så kommer det säkert att vara något som man vill ändra på senare, men det gäller väl att tänka noga så att det blir så få "fel" som möjligt. Vi har bestämt att vi ska ha ett möte på plats innan dom börjar och markera ut var allt ska sitta.
 
I nästa vecka ska också räkningen till Skidstahus betalas, och igår ringde jag banken för att få våra lånade pengar utbetalda. Dom kommer att finnas på mitt konto på fredag så jag får vara miljonär över helgen, nice :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0