Tidigarelagd husleverans :)

 
Nu är det klart att våra ytterväggar kommer att levereras en vecka tidigare än planerat, alltså v.6! Skidstahus försäljare har tjatat på mig i flera veckor och undrat om vi kan ta emot huset tidigare, men jag ville ha ett klart besked från våran grundentreprenör innan jag sa ok. Och idag fick jag veta att det inte skulle vara några problem alls.
 
Är faktiskt riktigt imponerad av killarna som gör grunden för trots snöstorm och riktigt dåligt byggväder så har dom kunnat jobba på. Imorse skottade dom fram grunden och håller just nu på och sätter ut isoleringen. Dom räknar med att gjuta inom ett par dagar och sen är det bara att täcka över och vänta på väggarna. Dom tröttande dessutom på att vänta på besked från rörmokaren om vem som skulle lägga vattenrören i grunden så dom ska göra det själva. Skönt med entreprenörer som ser till att saker blir gjorda så att arbetet inte blir stillastående...
 
 

Kommentarer
Postat av: Kusin Therese

Hej på er,

Vad roligt att se att allt flyter, ta i trä, trots snöstorm. Svårt att klaga över vädret när det är killar som står ute och försöker göra en husgrund, verkligen bra jobbat av dem!
Ser med spänning fram emot fortsättningen. :-)

Hälsa familjen!
Kram

2012-12-06 @ 16:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0