Gräsmatta!

Med sedvanlig känsla för timing så påbörjade vi läggning av gräsmatta ungefär samtidigt som det slutade regna, solen sken och det var över 30 grader varmt varje dag. Som tur var så levererade vårat borrhål precis så mycket vatten som vi trott och trots vattning flera timmar varje dag så har brunnen inte visat några tecken på att sina :)
 

 
Så här såg det ut när vi började.
 
Vi har ganska nära till gräsmatteodlingen och bestämde oss för att inte ta hem alla 10 pallarna gräs på en gång utan själva hämta några pallar om dagen till dess vi var klara. Prismässigt gjorde detta att vi sparade 4 kr per rulle och vi kunde lägga nyskördat gräs varje dag. Med hjälp av en snäll pappa så gick hämtningarna bra och när dessutom 3-åringen tyckte att det var jätteroligt att åka med och hämta gräs så kunde jag och Matte jobba ganska ostört. Misstänker att 3-åringens stora intresse för gräshämtning hade visst samband med att det inhandlades glass varje gång Preem i Nykvarn passerades... :)
 
 
Första dagens två pallar utrullade
 
Färdigt runt entrén
 
Vattna, vattna...
 
 
 
 
 
Nästan helt klart
 
På 4 dagar rullade vi 630 kvm, det är ju inte så mycket men vi hade även lite krattning som behövde göras så efter dessa dagar var vi ganska slitna och trötta på gräs. Kvar att fixa var några rader vid trädgårdslandet och kanten mot vägen. Max 30-40 kvm tyckte jag men pappa envisades med att det behövdes en hel pall (70 kvm) och det räckte precis... Bilder kommer senare för dom ligger kvar i kameran.
 
Jag har hela tiden tänkt att förr eller senare så växer det väl upp tillräckligt med ogräs för att kunna kalla gräsmatta, men Matte har tjatat om att vi ska rulla gräs och till slut gav jag med mig och jag kan bara konstatera att han hade rätt, tusan så bra det blev!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0