Tre veckor till slutbesiktning

 
Den i särklass jobbigaste byggveckan börjar gå mot sitt slut och det är nu tre veckor kvar till slutbesiktning. Gissar att jag kommer att få en hel del nya gråa hårstrån innan den 14 juni.
 
Den här veckan har till stor del bestått av konstiga telefonsamtal från snickare, plattsättare och budkillar. Frågorna har varit bland annat om jag verkligen vill ha kakel hela vägen mellan över- och underskåp i köket, en kille som inte hittade huset trots att han påstod att han var framme på rätt adress... (huset är typ 8m högt och det finns bara en granne) Efter att jag fått honom att köra 12 meter framåt och vrida huvudet åt vänster kom han rätt. Snickaren rundade av tokveckan med att ringa och fråga hur braskaminen skulle installeras, antagligen enligt den instruktion som oftast levereras med...
 
Det är ju faktiskt bra att dom frågar, men det verkar som att alla varit lite snurrigare än vanligt den här veckan, kanske helt normalt när det börjar närma sig upploppet.
 
I huset har vi fått lite mer golv lagda, plattorna i hallen är klara men dom var täckta av papp innan jag hann dit och ta kort. I köket har nästan alla skåp kommit upp och kyl, frys och diskmaskin står på plats. När skåpen blivit uppsatta har snickarna kunnat börja jobba i gästrummet, som hittills har fungerat som lager. Nu är parketten klar och det finns plats för målaren att börja spackla.
 
Ett litet bakslag har vi också hunnit med, det visade sig att golvet vi ska ha i matsal och vardagsrum behöver läggas på ett speciellt sätt och materialet för detta kostade nästan lika mycket som golvet. Vi ligger bra till jämfört med budget så det är inte någon jättestor katastrof, men en överaskning jag gärna hade varit utan.
 
 
Lösullen har äntligen kommit på plats på vinden.
 
 
Braskaminen är också installerad, verkar som att snickaren hittade instruktionen :) Tycker att den blir fin i hörnet och vi är nöjda både med färgvalet och att den står på klinkers och inte plåt. Jag vet att placeringen i hörn inte är optimal ut värmesynpunkt, men den här gången gick design före funktion.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0