Sista veckan som husbyggare, hoppas jag...

 
Efter en kortvecka och ledighet som ägnats åt löptävling och sortering av byggsopor så började den sista veckan som husbyggare med kaos...
 
Skidstahus hade glömt (!?) att rita in en shuntventil på värmeritnigen vilket resulterat i att vi inte var riktigt beredda på att vi ska ha två olika lågtemperatursystem i huset. Ok, grekiska för alla er som inte jobbar med sånt här jag vet, men vi behöver alltså blanda varmvatten med en temperatur till golvvärmen på bottenvåningen och en annan temperatur till elementen på övervåningen. Den värmepump vi valt klarar inte av detta och efter lite ringande fick vi beskedet av Skidstahus om vilken ventil vi skulle hämta ut på deras bekostnad. Bra så...tills jag kom till grossisten och vi kom fram till att den ventilen inte fungerade ihop med våran värmepump... Då bestämde vi oss för att lösa det själva och morbror fixade fram en ventil som passar. Sen krävdes det bara någon timme till för att övertyga rörmokaren om att vi hade rätt och inte nån annan, men nu sitter i alla fall ventilen på plats...
 
Ett lite trevligare kaos är det på själva byggplatsen. Idag hade vi 2 snickare, 2 rörmokare, 1½ kyltekniker och 4 grävkillar på plats. Tyvärr var jag så stressad över värmepumpsproblemen att jag glömde kameran hemma, ska försöka leverera lite bilder imorrn istället.
 
 
Grävt och klart för att få in bergvärmen i huset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0