Imorgon är det dags

 
Slutbesiktning imorgon, lite nervös är jag men jag tror att det kommer att funka. Några anmärkningar blir det så klart, men vi borde kunna få slutbeskedet från kommunen.
 
Förutom det uppenbara att värmesystemet inte är helt 100 (se föregående inlägg...) så är det ett fönster på övervåningen som är trasigt. Detta reklamerades i slutet på februari men har inte blivit fixat än, han ska tydligen komma på måndag... Fönstret har gjort att varken snickarna eller målaren har kunnat färdigställa väggen det sitter i. På måndag ska det även bytas glas i ytterdörrarna.
 
Vi har inte heller fått klart med elen. Telge Energi glömde bort våran beställning och idag har jag varit och skrivit på papper att dom får gräva på min mark. Lösningen blir att dom ska testa om det funkar att tillfälligt överbelasta nätet, låter ju tryggt..., annars ska dom sätta upp ett reservkraftverk.
 
Våran brunn är inte heller helt igång, spolbilen kommer och trycker den imorgon och sen får vi hoppas att vattnet rinner till bättre. Sen ska det tas vattenprover och så får vi se om vi behöver några extra filter för att det ska bli bra. Så just nu tar vi vatten från den grävda brunn som försörjer resten av gården, en ok lösning som med lite renovering av brunnen får bli permanent om den borrade brunnen inte vill fungera.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0