Platsbesök

 
Idag var det dags för kommunens platsbesök på bygget. Våran KA var också på plats och kollade så att allt såg bra ut. Vi gick igenom vilka intyg som behövde lämnas in för att vi ska kunna få ett slutbesked när bygget är färdigt och det verkar som att vi har koll på allt. Jag var lite nervös inför mötet eftersom jag inte riktigt visste vad som skulle hända men vi var överens om allt och bokade även in en preliminär besiktnigsdag. Nu ska jag bara försöka få till slutbesiktningen på samma dag så vi får allt avklarat på samma gång.
 
I huset verkar allt gå enligt plan, elektrikerna blev klara igår och snickarna är klara med innertaket på övervåningen och har börjat sätta igen väggarna på bottenvåningen. Tyvärr så upptäckte jag ett fel som elektrikern gjort, ett lamputtag satt ca 25cm fel. Petigt kan tyckas men lampan ska vara centrerad över bardisken i köket så det är ganska viktigt att den hamnar rätt. Ett värre fel upptäckte jag igår då dom hade lyckats sätta matningen till spegelbelysningen i lilla badrummet över toalettstolen istället för handfatet, men som tur var så var inga väggar igensatta så det blir lätt att flytta...
 
 
Taket klart i Lillys rum...
 
 
...och i extrarummet...
 
 
...och i hallen.
 
 
Förberett för utebelysning och givare till värmepump.
 
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Blir kanonfint!! :) Lycka till med fortsättningen! /Hanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0